Erasmus
- Λεπτομέρειες
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Εrasmus+ “Leadership Excellence: A Soft Skills and Coaching Path”, Λουμπλιάνα, Σλοβενία
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ του σχολείου μας για εκπαίδευση εκπαιδευτικών, ο εκπαιδευτικός μας, κύριος Χρίστος Χαρίτου, συμμετείχε στο σεμινάριο κατάρτισης με τίτλο "Leadership Excellence: A Soft Skills and Coaching Path", το οποίο πραγματοποιήθηκε με στόχο την ενίσχυση των ηγετικών δεξιοτήτων μέσω της ανάπτυξης των απαραίτητων soft skills και στρατηγικών coaching. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στην έννοια της ηγεσίας σε διαφορετικά οργανωσιακά περιβάλλοντα, αποκτώντας πολύτιμες δεξιότητες επικοινωνίας, διαχείρισης χρόνου και ομαδικής εργασίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαχείριση της τάξης, μέσα από πρακτικές δραστηριότητες και εξατομικευμένη καθοδήγηση, επιτρέποντας στους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν καλύτερα τη δυναμική του ρόλου τους και να διαμορφώσουν ένα αποτελεσματικό σχέδιο δράσης. Μέσα από ομαδικές και ατομικές συνεδρίες coaching, οι συμμετέχοντες εργάστηκαν πάνω στις προσωπικές και επαγγελματικές τους φιλοδοξίες, αποκτώντας πρακτικά εργαλεία για την ενίσχυση του παιδαγωγικού τους έργου. Η εμπειρία αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στη βελτίωση της οργάνωσης της τάξης και την αποτελεσματικότερη διαχείριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, Σχεδίων Δράσης και πρωτοβουλιών, όπως η σχολική διαμεσολάβηση, τα ομαδικά project και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.
Φωτογραφικό Υλικό
- Λεπτομέρειες
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Εrasmus+ «Visual Arts as a Tool for Comminication and Learning», Πράγα, Τσεχία.
Η εκπαιδευτικός κ. Δήμητρα Σταύρου εκπροσώπησε το σχολείο μας, στο πλαίσιο της κινητικότητας Erasmus+ KA1 για κατάρτιση εκπαιδευτικών, στο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Εικαστικές Τέχνες ως Εργαλείο Επικοινωνίας και Μάθησης» (Visual Arts as a Tool for Communication and Learning). Στο σεμινάριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Πράγα από τις 18 μέχρι τις 23 Νοεμβρίου 2025, συμμετείχαν άλλοι οκτώ εκπαιδευτικοί από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Το σεμινάριο βασίστηκε στην παραδοχή ότι ζούμε μια «οπτική επανάσταση» στη μετάδοση της πληροφορίας, επομένως για τα σημερινά παιδιά και εφήβους, είναι πιο εύκολο να επικοινωνούν με μερικά εικονίδια και animated GIFs παρά με λέξεις. Για το λόγο αυτό οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν εξερεύνησαν τη διαρκή δύναμη της οπτικής επικοινωνίας στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα (animated GIFs, memes, screenshots, βίντεο, φωτογραφία, emoticons, infographics) για τη διδασκαλία και αφήγηση ιστοριών. Πιο συγκεκριμένα, γνώρισαν το κατάλληλο επικοινωνιακό στυλ κάθε μέσου και πώς να αξιολογούν την αποτελεσματικότητά του και τη χρηστικότητά του για τη διδασκαλία και τη μάθηση.
Μέσα από ένα πλούσιο συνδυασμό θεωρίας και πρακτικής εξερεύνησης διάφορων τεχνικών, όπως η ζωγραφική, το κολλάζ, η γλυπτική, η φωτογραφία και η ψηφιακή τέχνη, οι συμμετέχοντες ανακάλυψαν πώς να χρησιμοποιούν τις εικαστικές τέχνες για να αναπτύξουν την κριτική σκέψη, τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη δημιουργικότητα των μαθητών τους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη φωτογραφία ως εργαλείο μάθησης, μέσα από δραστηριότητες που ενθαρρύνουν την οπτική αφήγηση, την έκφραση συναισθημάτων και την ανάπτυξη της παρατηρητικότητας των μαθητών.
Με την επιστροφή της κ. Σταύρου στο σχολείο, η ανταλλαγή ιδεών σχετικά με τους σύγχρονους τύπους εικαστικών τεχνών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού, συνέβαλε στην καλύτερη επικοινωνία, χτίζοντας «οπτικές γέφυρες» μεταξύ δασκάλων και μαθητών, ώστε να γίνει η μάθηση πιο διαδραστική, ελκυστική και ουσιαστική για τους μαθητές μας.
Φωτογραφικό Υλικό
- Λεπτομέρειες
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Erasmus+ «Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention», Βαρκελώνη, Ισπανία.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ του Δημοτικού Σχολείου Σιας, για εκπαίδευση εκπαιδευτικών, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. Ελένη Παύλου συμμετείχε στο σεμινάριο κατάρτισης με τίτλο «Διαχείριση Συγκρούσεων, Συναισθηματική Νοημοσύνη και Τρόποι πρόληψης κατά του Εκφοβισμού» (ConflictManagement, Emotional Intelligence and Bullying Prevention), στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, η κ. Ελένη Παύλου μαζί με άλλες εννέα εκπαιδευτικούς από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, είχε την ευκαιρία να μάθει για τρόπους και στρατηγικές για τη σωστή επίλυση συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών, όπως τη Σχολική Διαμεσολάβηση, εργαλεία για ανάπτυξη σωστής επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τριών και δραστηριότητες σωστού διαλόγου στον κύκλο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην Συναισθηματική Νοημοσύνη και στη σημαντικότητα της αναγνώρισης των συναισθημάτων των μαθητών/τριών και στην ενίσχυση του αισθήματος της αυτοεκτίμησης και της ενσυναίσθησης. Η κ. Ελένη Παύλου συμμετείχε πρακτικά σε διάφορες ασκήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, όπως στην εξάσκηση όλων των ειδών αναπνοής/εκπνοής (mindfull breathing), ζωγραφίζοντας τα συναισθήματά μας (draw in the breath), εκφράζοντας τα συναισθήματα μας με κινήσεις (mindful walking), εφαρμογή πρακτικών καλού και ενεργού ακροατή (active listening), κ.ά. Τέλος, κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, έγινε αναφορά στον ορισμό του εκφοβισμού, στα είδη εκφοβισμού και αναφέρθηκαν μερικές στρατηγικές κατά του εκφοβισμού που μπορούν να γίνουν σε επίπεδο τάξης, όπως ο κώδικας των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών, η ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, η σημαντικότητα της γλώσσας του σώματος και της αυτοπεποίθησης, η «συνταγή της φιλίας», κ.ά.
Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το περιεχόμενο της συγκεκριμένης επιμόρφωσης, καθώς επίσης και όλα τα εργαλεία και στρατηγικές που αναφέρθηκαν έχουν άμεση σύνδεση με το όραμα του σχολείου μας για τη δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού πλαισίου όπου όλοι μαθαίνουμε, βελτιωνόμαστε, σεβόμαστε, προσφέρουμε και συνυπάρχουμε.
Φωτογραφικό Υλικό
- Λεπτομέρειες
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Erasmus+ «Art, music, dance and book therapy for an inclusive classroom», Σπλιτ, Κροατία.
Η εκπαιδευτικός Γιάννα Ιωάννου, εκπροσώπησε το σχολείο μας στο πλαίσιο της κινητικότητας ERASMUS KA1 παρακολουθώντας το σεμινάριο: «Art, music, dance and book therapy for an inclusive classroom». Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο Split της Κροατίας, τον Αύγουστο του 2024 και στόχευε να αναδείξει τη σημαντικότητα των εικαστικών Τεχνών, της μουσικής και της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη δημιουργία μιας τάξης συμπερίληψης. Οι συμμετέχοντες διερεύνησαν τρόπους προώθησης της δημιουργικότητας και αυτοέκφρασης, γνώρισαν δράσεις φιλαναγνωσίας, αντάλλαξαν ιδεέες και απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες.
Φωτογραφικό Υλικό
- Λεπτομέρειες
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Erasmus+ “ ICT tools for a Creative and Collaborative Classroom”, Λισαβώνα, Πορτογαλία
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ του Δημοτικού Σχολείου Σιας για εκπαίδευση εκπαιδευτικών, ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας κύριος Χρίστος Χαρίτου συμμετείχε στο σεμινάριο κατάρτισης με τίτλο "Εργαλεία Πληροφορικής για μια Δημιουργική και Συνεργατική Τάξη" (ICT tools for a Creative and Collaborative Classroom), στη Λισαβώνα της Πορτογαλίας. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, οι συμμετέχοντες/ουσες από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν διάφορα εργαλεία πληροφορικής και ιδιαίτερα Τεχνητής Νοημοσύνης, τα οποία χρησιμεύουν στην εκπαιδευτική διαδικασία για να προάγουν τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών, καθώς και να εξερευνήσουν εφαρμογές για δημιουργική γραφή και αφήγηση ιστοριών. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με εργαλεία επεξεργασίας εικόνας και βίντεο για τη δημιουργία οπτικού περιεχομένου. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε τις δεξιότητές τους, ανανεώνοντας τις πρακτικές τους στην εκπαίδευση, ενώ η ανταλλαγή ιδεών και η επιστροφή στο σχολείο συνέβαλε στον εμπλουτισμό του περιβάλλοντος μάθησης.