Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Εrasmus+ «Design the Positive: positive thinking, positive communication and positive school spaces»
H διευθύντρια του σχολείου μας, κ. Μαρία Καραγιάννη, συμμετείχε σε εκπαίδευση κατάρτισης εκπαιδευτικών στη Φλωρεντία με θέμα: «Σχεδιασμός του Θετικού: θετική σκέψη, θετική επικοινωνία και θετικοί σχολικοί χώροι». Η εκπαίδευση ήταν διάρκειας 30 ωρών και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Εrasmus+, στην Ιταλία, τον Μάρτιο, 2024. Το πρόγραμμα στόχευε στην εκπαίδευση των συμμετεχόντων σε θέματα Θετικής Ψυχολογίας με σκοπό την εφαρμογή της στο χώρο του σχολείου ώστε να διασφαλίζεται θετικό κλίμα μεταξύ όλων των εταίρων. Πέραν της θεωρητικής κατάρτισης, οι συμμετέχοντες, με βιωματικές δραστηριότητες, είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν με θετικότητα τη σχολική πραγματικότητα παρά τις δυσκολίες της. Ασκήθηκαν σε τεχνικές ενίσχυσης της θετικής σκέψης (ευγνωμοσύνη, χιούμορ, ενσυνειδητότητα) και σε τεχνικές μείωσης της αρνητικής αυτοκριτικής και καταστροφολογίας. Παράλληλα, εξασκήθηκαν σε δεξιότητες θετικής επικοινωνίας ώστε να εξασφαλίζονται θετικές εργασιακές σχέσεις. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου τονίστηκε, επίσης, η σημασία του θετικού σχεδιασμού, της αρχιτεκτονικής και της διακόσμησης μέσα και έξω από την τάξη, εμπνευσμένα από τις αρχές της ψυχολογίας του σχεδιασμού. Στο τέλος της εκπαίδευσης ο κάθε συμμετέχοντας, έχοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα της σχολικής του μονάδας, κλήθηκε να αναπτύξει ένα σχέδιο ενίσχυσης του θετικού κλίματος του σχολείου με έμφαση στη βελτίωση της διαρρύθμισης των χώρων του σχολείου, της διακόσμησης και τον εξοπλισμό των αιθουσών. Πολύ βοηθητική, για τους συμμετέχοντες, ήταν η ανταλλαγή καλών πρακτικών που εφαρμόζονται ήδη στις χώρες καταγωγής των συμμετεχόντων και έχουν ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του Θετικού στο σχολείο τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η διευθύντρια είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει τις σχετικές, με το θέμα, δράσεις του σχολείου μας, όπως η Μέρα Επιτυχίας, η Προώθηση της θετικής Συμπεριφοράς των μαθητών κτλ.
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Erasmus+ «Art, music, dance and book therapy for an inclusive classroom», Σπλιτ, Κροατία.
Η εκπαιδευτικός Γιάννα Ιωάννου, εκπροσώπησε το σχολείο μας στο πλαίσιο της κινητικότητας ERASMUS KA1 παρακολουθώντας το σεμινάριο: «Art, music, dance and book therapy for an inclusive classroom». Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο Split της Κροατίας, τον Αύγουστο του 2024 και στόχευε να αναδείξει τη σημαντικότητα των εικαστικών Τεχνών, της μουσικής και της λογοτεχνίας στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη δημιουργία μιας τάξης συμπερίληψης. Οι συμμετέχοντες διερεύνησαν τρόπους προώθησης της δημιουργικότητας και αυτοέκφρασης, γνώρισαν δράσεις φιλαναγνωσίας, αντάλλαξαν ιδεέες και απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες.
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Erasmus+ «Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention», Βαρκελώνη, Ισπανία.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ του Δημοτικού Σχολείου Σιας, για εκπαίδευση εκπαιδευτικών, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κ. Ελένη Παύλου συμμετείχε στο σεμινάριο κατάρτισης με τίτλο «Διαχείριση Συγκρούσεων, Συναισθηματική Νοημοσύνη και Τρόποι πρόληψης κατά του Εκφοβισμού» (ConflictManagement, Emotional Intelligence and Bullying Prevention), στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, η κ. Ελένη Παύλου μαζί με άλλες εννέα εκπαιδευτικούς από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, είχε την ευκαιρία να μάθει για τρόπους και στρατηγικές για τη σωστή επίλυση συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών, όπως τη Σχολική Διαμεσολάβηση, εργαλεία για ανάπτυξη σωστής επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών/τριών και δραστηριότητες σωστού διαλόγου στον κύκλο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην Συναισθηματική Νοημοσύνη και στη σημαντικότητα της αναγνώρισης των συναισθημάτων των μαθητών/τριών και στην ενίσχυση του αισθήματος της αυτοεκτίμησης και της ενσυναίσθησης. Η κ. Ελένη Παύλου συμμετείχε πρακτικά σε διάφορες ασκήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, όπως στην εξάσκηση όλων των ειδών αναπνοής/εκπνοής (mindfull breathing), ζωγραφίζοντας τα συναισθήματά μας (draw in the breath), εκφράζοντας τα συναισθήματα μας με κινήσεις (mindful walking), εφαρμογή πρακτικών καλού και ενεργού ακροατή (active listening), κ.ά. Τέλος, κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, έγινε αναφορά στον ορισμό του εκφοβισμού, στα είδη εκφοβισμού και αναφέρθηκαν μερικές στρατηγικές κατά του εκφοβισμού που μπορούν να γίνουν σε επίπεδο τάξης, όπως ο κώδικας των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών, η ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, η σημαντικότητα της γλώσσας του σώματος και της αυτοπεποίθησης, η «συνταγή της φιλίας», κ.ά.
Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το περιεχόμενο της συγκεκριμένης επιμόρφωσης, καθώς επίσης και όλα τα εργαλεία και στρατηγικές που αναφέρθηκαν έχουν άμεση σύνδεση με το όραμα του σχολείου μας για τη δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού πλαισίου όπου όλοι μαθαίνουμε, βελτιωνόμαστε, σεβόμαστε, προσφέρουμε και συνυπάρχουμε.
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Erasmus+ “ ICT tools for a Creative and Collaborative Classroom”, Λισαβώνα, Πορτογαλία
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ του Δημοτικού Σχολείου Σιας για εκπαίδευση εκπαιδευτικών, ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας κύριος Χρίστος Χαρίτου συμμετείχε στο σεμινάριο κατάρτισης με τίτλο "Εργαλεία Πληροφορικής για μια Δημιουργική και Συνεργατική Τάξη" (ICT tools for a Creative and Collaborative Classroom), στη Λισαβώνα της Πορτογαλίας. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, οι συμμετέχοντες/ουσες από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν διάφορα εργαλεία πληροφορικής και ιδιαίτερα Τεχνητής Νοημοσύνης, τα οποία χρησιμεύουν στην εκπαιδευτική διαδικασία για να προάγουν τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών, καθώς και να εξερευνήσουν εφαρμογές για δημιουργική γραφή και αφήγηση ιστοριών. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με εργαλεία επεξεργασίας εικόνας και βίντεο για τη δημιουργία οπτικού περιεχομένου. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε τις δεξιότητές τους, ανανεώνοντας τις πρακτικές τους στην εκπαίδευση, ενώ η ανταλλαγή ιδεών και η επιστροφή στο σχολείο συνέβαλε στον εμπλουτισμό του περιβάλλοντος μάθησης.
Εκπαίδευση για την Προώθηση της Δημοκρατίας στο Σχολείο στο Πλαίσιο του Erasmus+
Η εκπαιδευτικός, κα Ευρυδίκη Κασάπη, εκπροσώπησε το σχολείο μας στο εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο "Deep Democracy: How to Manage Conflicts Building a Strong Classroom Culture", στο πλαίσιο της κινητικότητας ERASMUS+ KA1. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ από τις 12 έως τις 17 Φεβρουαρίου 2024.
Το εν λόγω σεμινάριο είχε ως βασικό στόχο την εκπαίδευση στη Μέθοδο Lewis για την προώθηση της Δημοκρατίας, με σκοπό την αποτελεσματική διαχείριση των συγκρούσεων εντός και εκτός τάξης. Μέσα από αυτή τη μέθοδο, ενισχύεται η κουλτούρα της τάξης, δημιουργώντας ένα ειρηνικό περιβάλλον μάθησης, όπου κάθε μέλος αισθάνεται πραγματικά ελεύθερο να εκφράσει τα συναισθήματά του και να εισακουστεί, εντός ενός πλαισίου αμοιβαίου σεβασμού.
Με την επιστροφή της κ. Κασάπη, πραγματοποιήθηκε διάχυση των ιδεών και πρακτικών που αποκόμισε σε συνεδρία προσωπικού. Η απόκτηση των νέων γνώσεων και δεξιοτήτων στον τομέα της διαχείρισης συγκρούσεων, αναμένεται να εμπλουτίσει σημαντικά τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και το περιβάλλον μάθησης του σχολείου μας.